СЪВЕСТТА

архимандрит Серафим

Сега сме самички. Открий си, открий си сърцето! 
Недей се срамува! Срамът тук е глупав, нелеп! 
Махни тия маски красиви, що скриват лицето! 
Пред мен бъди искрен! Нали съм навсякъде с теб!

Аз твой съм невидим приятел. И нощем и денем 
над теб съм надвесен. Следя те тревожно - смутен.
Дотук наблюдавах те зорко. Ти нищо от мене 
не смогна да скриеш. Бъди за това откровен!

Не сме вече там, де с възторг твойто име шептяха, 
де всички навеждаха с почит пред тебе глава.
Тук виж си душата разголена, кална и плаха!
Дали си, какъвто там беше и тука това?

Недей да помисляш, че аз ще те съдя жестоко!
Аз всички пътеки познавам във твоя живот.
Ти любиш доброто! Ти даже ценен си високо 
и всички те сочат за пример всред вашия род.

Със толкова устрем започна служението твое! 
Горяха в теб пориви чисти за към светъл възход! 
Ти беше за другите радост! Любим и достоен: 
на ближните с обич раздаваше твоя живот!

Но що стана с тебе? Защо се от Бога открадна 
и ближните взе да лишаваш от твойта любов? 
Лукав изкусител примамка постави ти гадна 
и хвана те с ловка лъжа, с изкусителен зов! 
Привидно остана ти същият - с благост лъчиста, 
но скритом змия се намеси във твойто сърце!
И твоята обич към другите стана нечиста,
И твойто добро със нечиста се вършеше цел!

Признай си пред мене, пред твоя всегдашен свидетел,
че често се случваше твоят потаен порок
със плам да помага на някоя в теб добродетел
и низката цел да се скрива във подвиг висок!

За своята плът ти крадеше потайни наслади 
и зорко наглеждаше никой това да не знай!
За свойта душа ти очакваше райски награди!
Но как може слънце и нощ да е, зима и май!

Ти вършеше скритом добро, но със тайно желание 
да видят и другите добрите ти „тайни” дела. 
Тщеславие в тебе разпалваше срамно страдание, 
когато случайно останеше без похвала.

До днес ти си същият - с чисти стремежи в душата.
Във същото време - с нечисти подбуди в сърце.
До мрака у тебе стои и мъждей светлината.
Ти градиш и рушиш с едни и същи ръце!

Желаеш мълвата, че свят си - над тебе да гръмне! 
А в твоята плът се спотайва безумен копнеж!
Как тъй ти решаваш, че можеш насладите тъмни 
и светлото име във свойто сърце да сбереш?!

Безплоден маслинен клон! Ти си от Бога отчеснат 
И двойно излъган! Зъл демон над тебе се смей!
Ще дойде денят и делата ти тъмни ще блеснат 
И твоето име блестящо...ще потъмней!

Напразно ти пазиш на своята чест ореола,
Щом духаш кандилцето в свойто сърце всеки ден! 
Не може да свети във тъмната нощ фарът на воля,
когато светилникът бива отвътре гасен!


Аз виждам, смутен си от моите палещи думи, 
но по-добре аз да те съдя, отколкото Бог! 
Додето е време, свърни от греховните друми 
и пак се върни къмто пътя достоен, висок!



Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки