ЖИВОТЪТ И СМЪРТТА


архимандрит Серафим

В безпътица лутам се, търся и тичам,
и мами ме демон насам и натам.
Аз слушам шума и се в него увличам.
Но де съм? Що диря? Де ходя? — Не знам.

Денят ме обайва с безброй обещания.
Нощта ме оплаква с милиони очи.
Към грешни победи кръвта ме подканя.
Животът говори .. .Смъртта пък мълчи.

Ах, де да вървя? И какво да залюбя?
Нали ще умра? О, кошмарен, лош сън.
Защо сбирам туй, що след ден ще загубя?
Защо градя дом, в който няма да съм?

И спрял пред вратата на вечните тайни,
аз виждам, че лъже животът в очи.
И питам: „На моите жажди безкрайни
основата де е?“ — животът мълчи.

А щом той замлъкне, смъртта проговаря:
„Сънят ще се свърши, и ти вечността
ще видиш пред тебе врати да разтваря.
Знай, смисълът там е, отвъд, при Христа!“

Из "Песни за живота и смъртта"



Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки