Верни са думите, че "Всички които искат да живеят благочестиво в Христа Иисуса, ще бъдат гонени" (2 Тим. 3:12). Синовете на беззаконието, подобни на диви зверове, нападат тези, които обичат да живеят праведно, защото считат, че славата на праведниците е укор и присъда за нечестивия им живот. Лошото някак си всякога се изобличава, като се сравни с доброто - това, което има високо достойнство едва ли не разбулва безобразието на злото! Какво произлиза от това? Надигат се стрелите на завистта и се разпалва огънят на негодуванието в изобличените - това е начало на бяс и повод за нечестие против онези, които са решили да живеят по възможност по-честно. Впрочем, праведните и да изпаднат в опасности и мъки, няма да бъдат съвсем пленени от враговете, защото Предстоятелят на светиите никак няма да презре тези, които се подхвърлят на опасности заради Него. Той ще ги избави, и то твърде леко, и ще ги представи по-славни от по-рано, като направи подвига им упражнение в търпението за тях. С това ще се съгласи и божествения Павел, който пише така: "Верен е обаче Бог, Който не ще остави да бъдете изкушени повече от силата ви, а заедно с изкушението ще даде и изход, за да можете да търпите" (1 Кор. 10:13). Па и самите тези, които са се подхвърляли на опасности, и които мъжествено са понесли тежестите на гонението, в книгата на Псалмите възклицават: "Ти ни изпита Боже, претопи ни, както се сребро претапя. Ти ни вкара в примка, тури окови на чреслата ни, постави човек над главите ни. Влязохме в огън и вода, и Ти ни изведе на свобода (65:10-12).
Слушаш ли, как леко умеят те да понасят това, с което ги изкушават? Те даже се радват, защото са обявени за победители - победили са изкушението чрез търпение и са засвидетелствували своята възвишена любов към Бога! Казват, че минали през огън и вода - както известните за кадене предмети, като се хвърлят в огъня, разкриват свойственото им благоухание, така и светата душа, подхвърлена по някакъв начин на действието на огъня, чрез изкушение и мъка, представя по-ясно доказателство за своята многообразна добродетел. За всеки светия божественият Давид пее и говори: "Ангелът на Господа застава около ония, които Му се боят, и ги избавя" (Пс. 33:8). От друга страна сам Подателят на помощта ясно говори: "Задето той Ме възлюби, ще го избавя; ще го защитя, защото позна името Ми. Ще повика към Мене, и ще го чуя; с него съм в скърби; ще го избавя и ще го прославя; ще го наситя с дълги дни и ще му явя Моето спасение" (Пс. 90:14-16). И тъй, по думите на Спасителя "блажени са изгонените заради правда" (Мат. 5:10), защото те ще имат наследство на небето, и защото защитник ще им бъде сам Бог!
Слушаш ли, как леко умеят те да понасят това, с което ги изкушават? Те даже се радват, защото са обявени за победители - победили са изкушението чрез търпение и са засвидетелствували своята възвишена любов към Бога! Казват, че минали през огън и вода - както известните за кадене предмети, като се хвърлят в огъня, разкриват свойственото им благоухание, така и светата душа, подхвърлена по някакъв начин на действието на огъня, чрез изкушение и мъка, представя по-ясно доказателство за своята многообразна добродетел. За всеки светия божественият Давид пее и говори: "Ангелът на Господа застава около ония, които Му се боят, и ги избавя" (Пс. 33:8). От друга страна сам Подателят на помощта ясно говори: "Задето той Ме възлюби, ще го избавя; ще го защитя, защото позна името Ми. Ще повика към Мене, и ще го чуя; с него съм в скърби; ще го избавя и ще го прославя; ще го наситя с дълги дни и ще му явя Моето спасение" (Пс. 90:14-16). И тъй, по думите на Спасителя "блажени са изгонените заради правда" (Мат. 5:10), защото те ще имат наследство на небето, и защото защитник ще им бъде сам Бог!
Няма коментари:
Публикуване на коментар