РАЗБОЙНИЦИТЕ ПРИ КРЪСТА

 Нашият Спасител бил разпънат на кръст между двама разбойника, за да се изпълни Писанието: "И към злодейци бил причислен" (Исаия 53:12). Двамата разбойника до присъдата били престъпни злодеи, след това единият се разкаял и станал праведен. Упоритият докрай в злото не е достъпен за спасение. Ръцете му са приковани на кръста, но езикът му поразява с хула. Минаващите край Христа иудеи клатели глави и се гаврели с Разпнатия, изпълнявайки пророчеството: "Станах им за присмех; които ме виждат клатят главите си" (Пс. 108:25). Заедно с тях и един от разпнатите разбойници хулят Иисуса. Другият пък разбойник укорявал хулителя и краят на живота му бил начало за изправлението му - предавайки душата си, той приема спасение, и осъждайки хулителя - разбойник, той казва на Христа: "Спомни си за мене. Господи, кога дойдеш в царството Си" (Лук. 23:42). Молбата ми към Тебе е: остави този хулител - помрачени са очите на ума му; спомни си за мен. Не казвам спомни си за делата ми - страхувам се от това, но ... спомни си за мен. Всеки човек бива разположен към спътника си, а аз отивам с Теб на смърт. Спомни си за мен - Твоя спътник. Не казвам спомни си за мен сега, но "когато дойдеш в царството Си". Каква сила те е озарила, разбойниче? Кой те е научил да се поклониш на пренебрегнатия и разпнат Христос? О, вечна светлина, която просвещаваш омрачените, поради това справедливо ти е отговорено: "Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая" (Лук. 23:43). Надявай се на това несъмнено, не поради това, че можеш да имаш твърда надежда, според делата ти, а за това, че си се разкаял и че при тебе стои прещедрият Цар. Макар просбата ти да се отнася за нещо, което се придобива в продължително време, благодатта, обаче я изпълни извънредно скоро. Скоро Аз произнесох присъда над Адама - скоро помилвах и теб. На Адама е речено: "В който ден вкусиш от него бездруго ще умреш" (Бит. 2:17). Ти днес стана послушен на вярата - днес ти се даде и спасение. Адам чрез дървото отпадна от Бога, ти пък чрез дървото ще бъдеш въведен в рая. Не бой се от змията - няма да те изрине. Смело се надявай - не бой се и от пламения меч: той почита Владиката. Каква велика и неизповедима благодат! Не дошел още в рая верният Авраам, а влиза разкаяният разбойник! Не дошли още ни Мойсей, ни пророците, а влиза престъпният злодей! Не се чудете на това - преди вас Павел се е удивлявал, казвайки: "Дето пък се умножи грехът, благодатта се яви в голямо изобилие" (Римл. 15:21). Разбойникът иска да извърши правда, но смъртта го изпреварва - Аз пък не само дела чакам, но приемам и вяра! Намерих аз загубената овца и я взех на раменете Си, защото вярва и казва: "Заблудих се като загубена овца, подири Твоя раб" (Пс. 118:176).

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки