СМЪРТТА НА СВ. МАКРИНА- св. Григорий Нисийски

Денят беше се превалил и слънцето беше към залез, но радостното настроение на духа не бе я напуснало - напротив: колкото повече се приближаваше към своя край, колкото повече съзерцаваше красотата на Жениха, толкова по-ревностно св. Макрина се стремеше към Възлюбления, насочвайки веч думите си не към нас, присъствуващите, а към Бога, към Когото напрегнато бе устремила погледа си, защото постелката ѝ бе обърната към Изток. Тази молитва така се изливаше пред Бога, че без всяко съмнение тя бе чута от Него. Така тя се молеше: "Господи, Ти унищожи за нас страха от смъртта; Ти си направил за нас края на настоящия живот начало на истинския живот; Ти благовременно успокояваш телата ни чрез сън и пак ги събуждаш при последната тръба. Бренният наш състав, създаден чрез Твоите ръце. Ти го поверяваш на земята - и отново ще потърсиш това, което сr дал, преобразувайки нашето смъртно и безобразно тяло в безсмъртие и благолепие. Ти си ни избавил от проклятието и греха, като стана едното и другото за нас. Ти си смазал главата на змията, която чрез измама е вмъкнала човека в устата на послушанието. Ти си ни открил пътя към възкресението, като си съкрушил вратите на ада и като си унищожил имащия власт над смъртта - дявола. Ти си дал знамение на тези, които се боят от Тебе - образът на Твоя свет кръст за победа над противниците и за безопасност на живота ни. Боже вечний, към Когото съм привързана от утробата на майка си. Когото е възлюбила душата ми с всичката си сила, на Когото съм посветила душа и тяло от младост и досега - изпрати ми светлия ангел, който да ме ръководи към мястото на прохладата, където е водата на успокоението, в лоното на светите отци. Ти, Който счупи огнения меч и възвърна в рай човека, който бе разпнат заедно с Теб и който прибягна до Твоето милосърдие, спомни си и за мен в Твоето царство, понеже и аз се съразпвам за Тебе, приковавайки чрез Твоя страх плътта си и боейки се от Твоя съд. Да не ме отлъчи страшната онази пропаст от Твоите избранници; да не прегради моя път завистникът; да не се намерят пред лицето Ти греховете ми, които аз, спъвайки се в нещо си и по немощ на плътта, съм извършила чрез слово, чрез дело и чрез мисъл. Ти, Който имаш власт на земята да прощаваш грехове, прости и мен, за да се намеря пред Тебе и да получа прохлада след събличането на моята плът, която да няма сквернота против образа на душата, та моят дух, чист и непорочен, като кандило пред Тебе, да бъде приет от Твоите ръце!" Когато отправяше това благодарствено моление, и когато лицето ѝ, след извършване на кръстен знак, показваше завършването на молитвата, тогава като въздъхна силно и дълбоко, тя заедно с молитвата свърши и живота си!


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки