ВТОРОТО ПРИШЕСТВИЕ- св. Ефрем Сирин

 Послушайте, христолюбиви братя, за второто и страшно идване на нашия Владика Христа Иисуса. Спомних си аз за този час и изтръпнах от голям страх, мислейки какво тогава ще се открие пред нас. Кой ще опише това? Кой език ще го изрази? Кой слух ще го понесе? Тогава Царят на царете, като стане от престола на славата Си, ще слезе да посети всички обитатели на вселената и ще разчисти сметките Си с тях, както подобава на съдия - на достойният ще въздаде добра награда, а онези, които заслужават наказание, ще ги подхвърли на мъки. Когато размислям за това: тръпки обхващат всички ми членове, очите ми сълзят гласът ми изчезва, езикът ми се вцепенява, разумът ми е склонен да мълчи - но, нещо ме принуждава да говоря за ваша полза, защото страх ме е да мълча.
Тогава костите човешки, като чуят гласа на тръбата, бързо ще се раздвижат и ще образуват своя състав: тогава ще видим, как всяко човешко същество мигновено ще възкръсне от мястото си и всички от четирите краища на земята ще се съберат на съд. Великият Цар, Който има власт над всяка плът, ще заповяда и тутакси, с бързина и трепет, земята ще даде своите покойници и морето ще извади мъртъвците си. Всичко, което зверовете са разкъсали, което робите са раздробили, което птиците са разхитили, всичко това за миг ще се появи – нито един косъм не ще се изгуби. Как ще понесат очите ни: огнената река, която тече яростно като свирепо море; която повлича планини и поля; която изгаря цялата земя и делата човешки върху нея?! Тогава от този огън реките ще пресъхнат, изворите ще изчезнат, звездите ще изпадат, слънцето ще се помрачи, луната ще изгасне, небето ще се свие като свитък, кръстът ще се очертае, престолът ще се постави. Царят ще се яви! В тоя час нека всеки се размисли, как ще посрещне Царя и да провери делата на живота си - всеки ще види делата си, добри или лоши, пред себе си. Тогава милостивите ще бъдат помилвани; които са се покаяли - ще бъдат простени; които искрено са се молили - ще бъдат чути; които са живели в Бога ще получат блаженство, а които са го отричали в живота си - плач и мъки им предстоят во веки!
Примолвам Ти се, Христе, светлина на истината, рожба на благословения Отец, образ на лицето Му, десница на величието Му, непостижими Иисусе, радост на които Те обичат, веселие на които Ти се надяват, моя светлина и живот, спаси мен, грешния в царството Си! Работникът се надява за заплата - уви, аз Те възпявам и езикът ми Те величае, обаче, не ми въздавай за направеното от мен и не се гневи за делата ми, а ме помилвай според милосърдието Ти и ме спаси според благодатта Си.

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки