ПОКАЯНИЕТО- св. Ефрем Сирин

 Градът за убежище сега за нас е покаянието - и никак не е далеч: всеки от нас стои пред вратите му. Евреинът дълго трябвало да пътува и едва могъл да се спаси - понякога и не постигал очакваното. Новият пък град на нашето убежище сам бърза да посрещне грешниците. Нека бъде благословен Всеблагият, Който е създал този град за наше изкупление и спасение. Да се отправим към този приятел на човечеството - покаянието е ковчег на милосърдието: вратите му са затворени за животните, но отворени са за човеците. Планината станала пристанище за ковчега - а за теб нека покаянието стане пристанище за чистото сърце. Бог е предизбрал три града за убежище на новозаветните грешници: вярата, надеждата и сродната им любов - без тези три добродетели няма покаяние, невъзможно е спасението!
Христолюбци, да оплачем духовната си голота, защото разгневихме Христа с порочния си живот. Той, като всеблаг ни е сътворил и ни дарил със свобода - а ние, достойни за презрение, сме Му се отплатили с нечестивите си дела. Бог ме поставил за служител на светилището, за да му предстоя като ангел, а пък аз, вероломният, като изоставих славното ангелско служение, послужих на демоните, затова горчиво оплаквам неразумната си младост. Господ ме сътворил напълно съвършен и ме направил оръдие на Своята слава, за да му служа и светя името Му - аз пък, нещастният, направих членовете си оръдие на греха и чрез тях върша неправда. Срамните ми дела ще ме изпреварят пред съда и заслужено ще обвинят бедната ми душа, затова неотстъпно Те моля. Спасителю мой, простри крилете на милостта Си над мен, и не откривай моето нечестие пред великия съд, за да прославя Твоята доброта. Грешен съм пред Бога - зли са делата ми: те ме отлъчват от общение със светиите.
Господи на всичко, според милосърдието Си, стани ми прибежище за помощ и пристанище за спасение: прося добротата Ти, излей над мене щедростта Си и там горе ме постави далеч от участта на виновните. Лукавият избълва над мене отровата си и ме разслаби, и унищожи, чрез греха - но идвам. Господи към Тебе, като към всемогъщ; и храня надежда, че ти ще се смилиш над немощта ми, ще презреш моя похитител, и ще ми окажеш подкрепа за прошка на греховете ми, за да се посрами злият. Господи, нека грешната ми душа Те славослови, защото дяволът я задуши с грях, а Ти я изцери - нека всички мои чувства и мисли Те прославят, защото, според милостта Си Ти очисти душата ми и я изми от грях. Господи, потърси и намери загиващия Твой раб, защото на раменете Си, понесе изгубената овца: призови и мен грешния, за да дойда при Теб и ме причислиш към стадото Си - слава. Господи, на дълготърпението Ти!

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки