ПОВИКВАНЕТО НА АПОСТОЛ ПЕТЪР- св. Йоан Златоуст

 Когато учителят е славен, тогава ученикът е послушен и уверен в успеха на своето учение; когато учителят е ревностен, тогава той жъне плодовете на своя труд, когато ученикът се отличава с усърдие, тогава той така високо цени ръководството на своя учител, че счита занятията си с него за по-скъпо от всичко. Всички ние сме съученици в Христа, понеже имаме един и същ учител и наставник - Иисуса. Вие току-що чухте евангелиста Лука, който ви разказва: "Като влезе в един от корабите, който беше на Симона, помоли го да отплува малко от брега и, като седна, от кораба поучаваше народа" (5:3). Какво Той е благовестил? Той проповядвал: любов нелицемерна, вяра искрена, мир без коварство, братолюбие без разцепление, благочестие неподкупно, богопознание безкористно, девство безпорочно, съвършенство безкрайно, съпружество неразделно - проповядвал да не се щади никакъв труд за истината, да не се боят от тези, които убиват тялото, а не могат да убият душата! Проповядвал още: този, който обича душата си, ще я погуби; който Ме следва, нека се отрече от себе си, да вземе кръста си и Ме следва; не вземайте със себе си ни злато, ни сребро, ни мед, ни тояга, ни две дрехи! Видиш ли божественото учение на Спасителя? Видиш ли усърдното множество на народа? Видиш ли душеполезната ревност на учениците? Видиш ли достойното за награда търпение на людете?!

Когато престанал да говори на народа, Иисус казал на Симона: "Отплувай към дълбокото, и хвърлете мрежите си за ловитба!" Симон отговорил на Спасителя: "Наставниче, цяла нощ се мъчихме и нищо не уловихме; но по твоята дума ще хвърля мрежата." Като направили това, те уловили голямо множество риба, та дори и мрежата им се раздирала. О, сила Господня - о, мъдрост Петрова! Петър, като видял чудния лов на риба, паднал на колене пред Христа и рекъл: "Иди си от мене, Господи, понеже аз съм грешен човек!" Сега аз разбрах кой си Ти - аз не съм видял никога такава ловитба на риба. Иди си от мен - моля Те, отстрани се - аз не Те гоня, но сам съзнавам своето недостойнство! Господ казал на Симона: "Аз ще изляза от твоята лодка, Симоне, ще изляза, но ще вляза в теб, заради което и съм дошъл при теб! Ловейки риба - ти сам бе уловен; ти претърпя това, което сам вършиш; ти обаче, извличаш от живот към смърт, а Аз - от смърт към живот. Не бой се, Симоне, от сега нататък ще ловиш човеци! Остави езерото и улови вселената; счупи веслото и се въоръжи с кръста; разкъсай серкмето и проповядвай благочестието; захвърли въдицата и изцерявай болести; раздели се с мрежите и търси небесните ключове; слез от лодката и стъпи в Църквата!

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки