ВЪЗНЕСЕНИЕ- св. Йоан Златоуст

 Не се наскърбявайте, няма да ви оставя сираци, но ще ви изпратя Светия Дух, Господа, Който животвори и Който е единосъщен на Отца и Мен; "И ето, Аз съм с вас през всички дни до свършека на света" (Мат. 28:20). Както Аз по-рано бях с пророците, така ще бъда и с вас. Аз избавих Мойсея от ръцете на египтяните; Аз поразих с Иисус Навина в битка седем племена; Аз изтръгнах Илия от ръцете на Иезавела; Аз дарих на Елисея двойна благодат; Аз избавих Давида от ръцете на Саула; Аз извлякох Иеремия от лъвската яма; Аз запазих Даниила от устата на лъва; Аз ликувах с трите отроци в пещта и ги спасих, а враговете им - изгорих! Както с всички тези съм бил - така ще бъде и с вас.

Като погледнал към Йерусалим, Христос рекъл; "Йерусалиме, Йерусалиме, който избиваш пророците и с камъни убиваш пратените при тебе! Колко пъти съм искал да събера чедата ти, както кокошка събира пилците си под крилете и не рачихте!" (Мат.23:38). Горко вам, чеда на Йерусалима, за това, че дойдох в името на Моя Отец и вие не Ме приехте, а дявола, който всякога ви измамва, приемате! Заради това именно "ето, оставя се вам домът ви пуст". Нека не остане камък върху камък във вашия храм - славата на вашия храм, с която вие се гордеехте ето, Аз я отдавам на вярващите в Моя кръст и възкресение. Вместо вашия храм, Аз ще основа църква; вместо пророците, които Аз пращах сред вас и които вие видяхте. Аз ще изпратя Моите ученици да проповядват на света кръщение за покаяние и прошка на грехове. Аз ви дадох скрижалите на завета, а на народите ще дам евангелието на спасението. Аз ви дадох закон, а вие го отхвърлихте, а на народите ще дам благодат вместо закон. Аз ви дадох манна и вие, като се наситихте, вместо Мен, поклонихте се на телеца; на народите пък ще дам небесен хляб, който слиза от небето т.е. Моето тяло. Аз ви източих вода от камък и вие, като уталожихте жаждата си, Ме огорчихте: на народите пък ще дам чаша от Моята кръв, за да пият от нея за вечен живот!

На учениците Си Иисус казал: мир на вас, братя! Постъпвайте така, както ви научих. Не се огорчавайте, че Аз отивам при Отца си - ако не отида, Утешителят няма да дойде при вас. Аз отивам и след десет деня ще ви изпратя Утешителя, святия и животворящ Дух. И когато Той говорил, ето множество ангели Го обкръжили и серафими, осенявайки Го, възклицавали: "Свет, свет, свет е Господ Саваот! Цяла земя е пълна с Неговата слава!" (Ис. 6:3). Тутакси след това облак светъл осенил планината и хорът на пророците се събрал на нея. В средата на пророческия сонм бил и Давид с духовната си лира; той, възбуждайки Иисуса, да се възнесе на небето, казвал: "Бъди превъзнесен по-високо от небесата. Боже, и над цялата земя да бъде Твоята слава" (Пс.56:6). На апостолите пък Давид говорил: "Превъзнасяйте Господа, Бога нашего, и се покланяйте на подножието Му: то е свето! (Пс.98:5). В това време," както Го гледаха. Той се подигна и облак Го подзе изпред очите им" (Деян 1:8).


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки