НЕВЕРИЕТО НА АПОСТОЛ ТОМА- св. Йоан Златоуст

 Тома, не се срамувай да узнаеш това което желаеш; не се отказвай да поставиш пръста си в раните Ми; аз ще претърпя този любознателен пръст, както претърпях лютите гвоздеи; ще понеса твоята любознателност, както злобата на иудейското безумие! Виж ръцете ми и не мисли, че истината за възкресението Ми е някакво въображение. Дръж тези ръце, като залог на вашето възраждане; дръж трзи ръце, като залог на възкресение от гроба; дръж тези ръце, като котва за адската дълбина! Не бой се от никаква житейска несрета, не трепери от - никаква световна буря, не се плаши от вълните на враждебен вятър, не мисли за подводните скали на вражеското море! Плувай смело по морето на живота, плувай, държейки котвата на духа; плувай, насочвайки се към небето, като към пристанище; плувай, боейки се само от корабокрушение, т.е. отричане от Мене! Дай си ръката и сложи я в ребрата Ми: е почерпни със своята ръка желаното, питие от живоносния Мой извор и уталожи жаждата си! Дай ръката си, вложи я в ребрата Ми: и постави дясната си ръка в лечебницата на природата и вземи лекарство за волята си; Аз, Който приех удар от копие, ще понеса допира на любящата ръка. Дай ръката си и вложи я в ребрата Ми: за да можеш да се подвизаваш за раните Ми; за да можеш да говориш против отрицателите на истината, че си Ме видял след възкресението, че си Ме познал, че щателно си  Ме усетил. И не бъди неверен, но вярващ; неверието е лошо нещо - потиска ума, а вярата го насочва към небето; неверието заслепява душата, а вярата просвещава разума; неверието не забелязва дори видимото, а вярата разглежда и невидимото; който не вярва е в пълно невежество; прогони облака на базверието и съзерцавай чистите лъчи на вярата!

Тома отговорил и рекъл; Господ мой и Бог мой! Ти си Господ и Бог; Ти си Човек и Човеколюбец; Ти си дивен и безпримерен лекар на природата. Който не с желязо цериш страданията, не с изгаряне лекуваш раните, не от треви събираш лековити средства, не с видими превръзки бинтоваш тежки рани! Ти носиш невидими превръзки на милосърдието; словото в Теб е по-остро от желязото; Твоето изречение е по-силно от огъня; у Теб велението е по-бързо от лекуването! Ти, като светостроител, без труд освещаваш творението; като Създател пък без усилие преустройваш създаденото. Господи, вярвам в твоето домостроителство, вярвам в Твоето снизхождение, в Твоята власт над мене, вярвам в Твоя изкупителен кръст, вярвам в Твоите страдания по плът, вярвам в тридневната Ти смърт, вярвам в Твоето възкресение! Накрай не ще бъда вече любознателен; вярвам и няма да бъда по-старателен в изследването си; вярвам с очите си, вярвам с дясната си ръка! Излишно е да давам отчет за това, което видях и почувствувах; научих се не да споря, а да се покланям; познах в Христа моя Господ и моя Бог.


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки