ДВАДЕСЕТИ ДЕН

Размисли на християнина, посветени на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ 
за всеки ден през месеца


Колко радостен е Ангелът-пазител, който те съпровожда в светата Църква, където ти отиваш да се поклониш на твоя Спасител. Това тайнствено място е изпълнено с Божието величие: то е Божий дом и врата към небето. Предвождан от твоя Ангел, ти отиваш да се присъединиш към лика на духовете на блажените и заедно с тях да предстанеш пред Иисуса Христа, Комуто се покланят Серафими, Херувими, Престоли, Власти, Господства, Сили, Ангели, Архангели, Начала; ти отиваш да присъединиш гласа си към техните гласове, като възпяваш песента:"Свят, Свят, Свят е Господ". Това е учението на Църквата, утешителното и възвишено учение! За какво ти говори вярата? Тя ти показва Иисуса Христа на жертвеника, като Агнец, Който се принася в жертва пред престола на Отца. Вярата ти показва Неговата кръв, струяща от Неговите достойни за поклонение рани. Вярата ти показва Ангелите, които поръсват християнските народи с тази кръв, като с живителна роса. Тази мисъл е изпълвала сърцето на свети Йоан Златоуст с възторжена радост - тя трябва да запали и твоето сърце. Тръгни към Иисуса Христа; тръгни заедно с твоя Ангел-пазител към Божествената жертва, моли се заедно с него на достопокланяемата жертва, нека твоят Ангел там ти събере богати дарове на Божието благословение. Без съмнение, твоето сърце ще почувства най-жива радост, когато се моли в храма пред престола на небесния Отец, Който е заобиколен от ликовете на Своите Ангели и заема място между блажените обитатели на небето. Нима това вече не е залог и начало на твоето вечно блаженство? Нека се разтвори и падне завесата на твоето земно същество и пред теб ще се разкрие небесният рай в цялата му слава и с цялото му блаженство. Но тази светозарна гледка е скрита от погледа ти поради тъмното покривало на плътта и благочестивата душа само с очите на вярата я съзерцава, вглъбена, като Ангелите, в благоговеен размисъл. Но какво говоря? Дори и благоговейният размисъл не е достатъчен, душата ни трябва да е проникната от благоговеен трепет. И какво виждам аз?! Ангелите треперят и закриват лицата си пред Царя на славата и нима човекът-грешник, който е прах и пепел, ще дръзне на молитва да надига глава и надменно горд да бъде безмълвен? Нима в гърдите на Адамовите синове има сърце камък? Християнино, покорно се вслушвай в гласа на твоя Ангел. Той те зове за Божествената трапеза пред Господния жертвеник. Побързай заедно с него към Божия дом и по пътя, като се молиш горещо, отправи към небето следните слова: Защо, Ангеле блажени, аз не мога да виждам Иисуса Христа, както ти Го виждаш? Защо сърцето ми не гори с такава любов към Него, както гори твоето сърце? Тогава свещеният жертвеник би бил за мен висш предмет за душевни наслаждения -аз бих намерил там желаните на земята покой и блаженство; там, предвкусвайки небесните радости, аз бих забравил скърбите на земното странстване. Неотстъпно те моля - изпроси ми благодатта на живата вяра, за да мога да видя Иисуса, доколкото това ми е възможно в този земен живот, за да мога да разбера цялата Негова любов и Неговите благодеяния към мен. Ех! Колко ми е необходима тази вяра! Колко много я желае сърцето ми! Изпроси ми Божието милосърдие, моли се с мен, когато започна да се моля на Иисуса Христа пред Неговия свят жертвеник.
Превод от руски: Лалка Тодорова, изд. "ВИТЕЗДА"

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки