НА МАЙКА МИ

архимандрит Серафим

Аз те виждам кат светица бледа,
във любов изгаряща сама,
майко, как в прозореца все гледаш
и ме чакаш в нощната тъма.

Колко безпокойно принадничаш
през стъклата — с поглед тъй готов!
Ти не умори се да обичаш,
без да искаш същата любов.

Върна ли се от стъгдите хладни мрачен,
недоволен в родний кът,
ти ме срещаш със обятия, жадни
да ме милват и да ме тешат.

Колко често аз съм те обиждал
с тъмен взор, с навъсено лице!
Колко често аз съм недовиждал
ласката на твоите ръце!

Помня, как съм в яд задълбочавал
бръчките по твоето чело!
С ропота си колко съм вгорчавал
мъката на твоето тегло.

Ти поплачеш ... но пак отминава
облакът, и нищо не личи ...
И пак същата любов изгрява
в сълзите на твоите очи.

Майко, ти си също кат светица
с мисли святи и с любов света!
Твоят кръст е кръст на мъченица,
твойта скръб — на праведник скръбта!

Всяка грубост нежно ти прощаваш.
Всеки удар кротко срещаш ти;
и въздишките си спотаяваш,
и любов в очи ти пак трепти.

Ти забравяш всички огорчения
и с усмивка блага на уста
ми поднасяш всякога смирена
своитe най-хубави цветя.

Ти не търсиш радости за свойто
бедно, вечно любещо сърце.
Ти щастлива си, когато мойто
щастие милваш в своите ръце!

Цял живот над теб да бдя и страдам,
пак не бих ти върнал любовта.
Тя е твойта мъка и награда.
Тя е твоят нимб във вечността.

Майко, що ли да ти дам в отплата
за безкрайния ти жертвен жар?
Тебе може Бог сал в небесата
да те награди с достоен дар!


1 коментар:

Анонимен каза...

Прекрасно!

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки