СВЕЩИЦА

архимандрит Серафим

Аз виждам те ... Ти влизаш, майко свидна,
с благоговеен страх във Божий храм
и носиш свещ за Майката Господня —
и с тиха вяра я запалваш там.
Свещта гори ... и свети... и догаря,
и трепкат в трепетния неин плам
лицата на светците пред олтаря.

Заставаш ти пред святите икони
сама кат свещ със пламък във очи.
От тях сълза подир сълза се рони.
Ти молиш се и цяла си в лъчи.
Свещта струи в лицето ти сияние,
и в него твоят цял живот личи —
той преданост бе, обич и страдание.

О майко, в моя жизнен път безлъчен
ти беше свещ пред моя тъмен взор.
И всякога, когато бях измъчен,
аз пак се връщах в тихия ни двор.
Ти срещаше ме също кат светица
с любов, без упреци и без укор,
догаряща във жертва кат свещица . . .


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки