ВЛАСТТА И ЧЕСТТА, С КОИТО БОГ Е НАДАРИЛ ЧОВЕКА- Св. Йоан Златоуст

Докога ще продължи силната ни привързаност към тленното? Докога ще бъдем приковани към земното? Докога ще се влачим като червеи в гнилото? Бог ни е дал тяло от земя, за да го въведем на небето, а не чрез него да низведем душата в земята! Тялото е земно - но ако аз пожелая, може да стане небесно! Виж и разбери, с каква чест Бог ни е почел, като ни е определил да извършим това дело. Той казва: Аз направих небето; и земята - давам и теб творческа власт: достигни чрез земята; небето, защото ти можеш да сториш това! За Бога е речено: "Превръща смъртната сянка в ясно утро, а деня прави тъмен, като нож (Ам. 5:8). Такава власт Той е дал и на човеците, постъпвайки като онзи чадолюбив баща, който, като се занимава с живопис, не само себе си упражнява в това изкуство, но силно желае и сина си да доведе до същото съвършенство и талант, какъвто той притежава. Тоя пак казва: Аз сътворих прекрасното тяло - давам ти, обаче, власт ти да направиш нещо по-хубаво: разкрий прекрасна душа! Аз заповядах:" Да произведе земята трева и плодно дърво" (Бит. 1:11) - кажи и ти на същата земя да породи плод и да израсне това, което по твоето желание трябва да произведе! Аз създавам лятото и мъглата, направлявам гърма и вятъра. Аз създадох и змията(разбирай дявола), за да ѝ се надсмивам! Не бих ти позавидял, ако и ти се упражниш в тази власт -| надсмивай се и ти над дявола, ако искаш: дори и може да го вържеш като птичка, ако пожелаеш! Правя да изгрява слънцето за добрите и злите - подражавай Ми и ти: раздавай притежанието си на добри и зли! Когато Ме оскърбяват - търпя и правя добро на тези, които Ме обиждат: подражавай Ми и ти - защото можеш да направиш това; Аз правя добро не за отплата-подражавай Ми и ти: и прави благодеяние не за отплата, нито пък за награда! Аз съм запалил множество светила на небето - запали и ти по-светли от тях, защото можеш: просвети заблудените, защото: да дадеш възможност на заблудения да познае Бога е много по-голямо благодеяние, отколкото да дадеш възможност на слепия да види слънцето! Наистина: ти не можеш да направиш човек - можеш, обаче, да го направиш праведен пред хората и благоугоден пред Бога! Аз съм сътворил съществото -    ти украси намерението! Виж: колко Аз те обичам; с какво съм те надарил: каква сила съм ти дал да вършиш възвишени дела! Възлюбени! Виждате ли с какво ни е дарил и почел Бог? При все това има неразумни и неблагодарни люде, които без да размислят казват: защо ни е дадена свободна воля? Аз не бих желал да бъда в сродство с някоя твар във вселената, освен с Бога - затова, знаейки Неговата велика грижа към нас, нека живеем така, че да не се окажем недостойни за Неговите велики дарове към нас!
Из книгата"Духовни бисери"- Г. Ибришимов

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки