ПЕТИ ДЕН

Размисли на християнина, посветени на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ 
за всеки ден през месеца

Чуй, приятелю, словата на Божията премъдрост, - внушава Ангелът на човека,- вслушай се в напътствията, които искам да ти дам. Както мъдрият син радва баща си, така и човекът живеещ свят живот, радва своя Ангел. Но който се отдава на пороците, той радва сатаната и неговите служители. Ти не знаеш цялото зло, което произтича от греховете. Не съди за тях според внушенията на твоя разум, но запитай вечната Истина. Денница е бил един от най-светлите духове, най-любимото Божие творение. Той съгреши и Господ го осъди и низвергна в адската пропаст със всичките му слуги. Какво падение! Каква промяна! Преди - съзерцаване лицето на Бога, вечна слава и вечно блаженство, а сега -ад, гняв и отчаяние! Ето какви са плодовете на греха. А ти си затънал в греховната бездна и пиеш беззаконията като вода. Демонът идва и ласкае твоите страсти и ти напълно се подчиняваш на неговата воля. Дори понякога и да се съпротивляваш, ти отново ставаш негов роб - като че ли уморен от борбата и от съпротивлението на тази негова воля, въпреки че победата е била доста лесна за теб. Твоят враг е силен само, защото ти си слаб духом. Той те улавя в своите мрежи само затова, защото ти си невнимателен, той тържествува над тебе само, защото ти не се решаваш твърдо да го победиш. Но нали, ако ти се беше обръщал и прибягвал към мен, аз бях готов винаги да те защитавам, да се подвизавам заедно с теб, да те спасявам? А ти, сине Адамов, оставяш небесния Отец и се предаваш на мъчителя на човешкия род! Ти подражаваш на своя праотец. Престъплението му беше толкова голямо, че заслугите на всички ликове на небесните Ангели не бяха достатъчни да изкупят неговия грях и да удовлетворят Божието правосъдие. Именно тогава ние разбрахме колко безгранична е любовта на Господа към теб. Синът Божи е поискал да бъде твоята искупителна жертва, станал е човек, приел е образа на роб, понесъл е върху си твоите грехове, очистил ги е със Своите страдания и със самата си смърт на кръста - Неговата кръв е измила душата ти, цялото ти същество е станало Божествено - ти тайнствено си се съединил с Иисуса Христа. И сега какво? Сега ти Го оскърбяваш, ти предаваш своята душа на сатаната, душата, изкупена на такава висока цена от Господа. Бог умря на кръста, за да ти дарува живот, а ти вкусваш от смъртоносния плод, който те превръща в бездушен труп. Нима няма да започнеш да оплакваш своите беззакония. Решава се твоята участ - предстои ти живот или вечна смърт. Нима ти можеш да бъдеш спокоен дори и една минута, когато твоята съвест те изобличава и обвинява за твоите престъпления? Но даже съвестта ти и да е чиста, пази се - ти стоиш на ръба на пропастта. Обаче възложи упованието си на Божията помощ и на застъпничеството на твоя Ангел. "Ела под моя покров, - това ти шепне Ангелът, - ела и не се бой от дяволските козни. Бъди винаги с мен и аз винаги ще бъда с теб и ще те избавя от всякакво зло."
Свети Ангеле-пазителю мой, аз чувам в душата си твоя глас и като човек, който се е загубил и е бил изоставен от вероломен приятел, се обръщам към теб - ти бъди мой спасител. Като воин, когото ожесточеният победител е обезоръжил и покрил с рани и го влачи в плен, аз се обръщам към тебе, небесни застъп-ниче: Приими ме под твоя покров!
Като онзи нещастен човек, паднал в ръцете на разбойниците, заплашващи го със смърт, аз припадам към тебе, небесни посланиче: Бъди мой защитник! Като онзи, претърпял корабокрушение мореплавател, когото вълните вече поглъщат, аз те призовавам тебе, който притежаваш небесна сила: Спаси ме! Като пътник, който върви през нощния мрак и изведнъж съзира зиналата под нозете му пропаст, от която се протяга ръка и го тегли, аз прибягвам към теб, небесни страже на моя живот: Съхрани ме!
Като дете, което спокойно е спало сладкия си сън и спящо е било изтръгнато от прегръдките на баща си и майка си и се е събудило в мрачна тъмница, аз се обръщам към теб, небесни покрове на моята немощ: Бъди ми избавител! Като беден сирак, който беззащитен е бил захвърлен посред ожесточените злодеи, аз прибягвам към теб, Ангеле-пазител: Покажи ми твоето милосърдие, съхрани в мен изкупителния плод на Иисуса Христа. Неговата кръв е осветила моята душа - Той е поверил душата ми на твоите грижи. И аз ти я поверявам и аз отдавам себе си под твоя покров. Ти си моето упование, моето прибежище, моето спасение.

Превод от руски: Лалка Тодорова, изд. "ВИТЕЗДА"

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки