ГЛАСЪТ НА СЪВЕСТТА- св. Ефрем Сирин

 Моята съвест непрестанно ми напомня миналото и ми представя редица престъпления, които ежедневно опечаляват живота ми. Когато размислям върху всички мои тайни грехове при всеки грях възкликвам: горко ми! Облажавам тези, които преждевременно са изхвърлени от майчината утроба и не са видели светлина в този свят: по-добре е гроб без грях -отколкото светлина в греха! Който на земята върши беззаконие-него ще го постигне мрак в края. Какво да правя? Злочастен съм и тук и там: тук страдам от страха на беззаконията си -там ще се мъча от наказания за тях. Когато грешах в детство и младини, казвах на ума си; когато остарея ще престана да греша! Така аз си представях мислено дните на живота, че когато охладнее тялото от старост ще утихне бурята на греха, а сега виждам, че волята ми и в старост не напуска злото, и макар да се е изменила плътта ми, но не се е изменила волята ми... В младини аз живеех безгрижно - и в старост пак така живея: заради това само едно ме чака в края на живота - съд. Дните на младините ми протекоха обременени от грехове - и ето настъпи старостта и тя е тежка от беззакония: времето на младостта прекарах в служба на греха - дните пък на старостта са иго на лукавия.
Странно е всичко това и печален е краят му: плътта наистина изгуби жарта си, но волята ми не оставя навиците си. Плътта от старост е мършава и в пълна немощ - но волята не... Главата е убедена - но сърцето не; тялото е овехтяло - но помислите са обновени; колкото са по-бели косите на главата - толкова по-черно е сърцето от грехове; колкото по-немощна е плътта-толкова по-крепка е волята; колкото повече дни - толкова повече беззакония! И младост и старост - минават в безгрижие за духовното, но... след старостта идва време за смърт, след смъртта - възкресение, а след него - страшен и безпощаден съд.
Тази мисъл ме мъчи и не дава покой на душата и дните ми -ужас ме обхваща и тръпки ме побиват, мъчителна скръб мори живота ми, като си спомня за празна младост и суетна старост! Не съм, обаче сам на земята - над мене има грижа отгоре: простира се ръка за помощ и ме чака прошка. Това е Божията милост и моето покаяние - и аз бягам към тях, като жаден елен към планински извор. Да бягат към тях и всички грешници - това е средство за утешение, сила за надежда, път за обръщане, начало за спасение. Нека бъде благословен всеблагият и всемилостивият Бог, Който скърби за нашето падание, плаче за смъртта на грешника и се радва на покаянието ни, като дарява спасение! Сподоби и мен. Господи, според благостта Си да видя щедростта Ти в съдния ден и заедно с праведниците да Ти пея хвала во веки!


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки