Бог вижда и знае дори нашите нужди

 В Петроград- Русия, умрял бедняк, който оставил без подслон и препитание жена с три малки деца. След смъртта на бащата, майката и децата останали да живеят временно безплатно в старата квартира. Хазайката била набожна и милостива жена. Направила им това добро. Но от де да вземат средства за прехрана? По цял ден майката скитала от врата на врата, работила чуждо, и то груба работа, да изкара поне хляб за малките дечица. Простудила се майката и заболяла. Ами сега? Кой ще се погрижи за нея и за децата?... Ето два дни не са яли нищо! Къса се майчиното сърце. Тя —болна, а децата ѝ — гладни! Плачат, искат да ядат, искат хляб.
„Господи, Ти всичко виждаш, всичко чуваш, всичко знаеш! Ти виждаш и знаеш, че децата два дни не са яли, че те са гладни, че умират от глад. Чуваш ги, как викат: „Мамо, хлебец!“... Виждаш и знаеш, че аз съм болна и че не от леност не се грижа за рожбите си. О, Господи, смили се над нас, изпрати ни помощ!“ — Така се молела болната майка.
На сутринта, много рано, някой почукал на прозореца.
— Кой е? — глухо се обадила жената.
— Аз съм, аз — енорийският ви свещеник.. Отворете!
— То е отключено, отче! . .. Влез! — отвърнала болната.
Старият и добър белобрад отец Матей отворил вратата и влязъл в стаята. Той носел цял хляб и сладкиши за децата.
— Хляб... хляб ти носиш, добри отче!... Кой те проводи толкова рано, кой ти каза, че ние умираме от глад? — запитала плачешком бедната вдовица.
— Господ, чедо, Господ ме проводи, Той ми каза! — отвърнал старецът. Направих си вечерната молитва и си легнах. Току-що съм заспал и чувам глас:
— Матее, свърши ли си днешната работа?
— Кой е? — питам в съня си.
— Не питай кой е, а кажи, свърши ли си работата?
— Мисля, че съм я свършил! — отговорих аз.
— А, не си!.. . Ами вдовицата Стефаница и трите ѝ деца? Даде ли им хляб?... Те умират от глад!
Пробудих се и не можах вече да заспя. Чаках да се зазори, па станах, събудих баба ти попадия и ѝ разказах, какво съм чул насъне.
— Това е било Божий глас! — рече тя. Вземи хляб, на ти и сладкиши, иди, иди им занеси... Виж вдовицата и децата! Ето два дни не съм я виждала. По-рано всеки ден наминаваше. Трябва да има нещо!
— О, Господи, наистина, Ти всичко виждаш, всичко чуваш и всичко знаеш! — изрекла през сълзи болната.
Децата се събудили и още преди да целунат ръка на отца Матея, хванали се за хляба и сладкишите.
На другия ден било неделя. Отец Матей обявил от църковния амвон през време на службата, че на еди-коя-си улица, в еди-коя-си къща живее болна вдовица с три мънички дечица, които умират от глад. Само за няколко минути дискусът се напълнил с пари. Вдовицата и децата получили голяма помощ.
***
Бог всичко вижда, всичко чува, всичко знае. Той вижда и знае и нашите нужди. Той чува нашите молитви.
(От руски)

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки