ШЕСТНАДЕСЕТИ ДЕН


Размисли на християнина, посветени на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ 
за всеки ден през месеца

Ти принадлежиш на Бога,- казва Ангелът-пазител на душата ми, - защото Той те е създал и те е изкупил с цената на кръвта на Своя Син. Всичко, което имаш, си го получил от Неговата благост. Той непрекъснато се грижи за теб. Всяка минута от твоя живот е ново продължение на твоето създание, това е също такова велико благодеяние, както и онова действие, с което Господ те е извлякъл от нищожеството. Освен земния живот Той те дарява с висш живот, живот на благодатта, който е началото на бъдещия живот на славата. Колко много основателни причини има, които те карат да Му се предадеш с цялото си сърце, да посветиш всички мигове от живота си в служба Нему! Да прославяш и благославяш Бога - това е единствената твоя цел - цел, в сравнение с която нищо друго не може да бъде по-висше! А по какъв друг начин, освен да започнеш да изпълняваш волята Му със съвършена преданост, ти ще можеш да прославяш Бога? Именно затова, когато се молиш, ти казваш: "Да бъде Твоята воля, както на небето, така и на земята". Това твое прошение едновременно е и обещание да подражаваш на Ангелите, за които блаженство и слава означава изпълнението на Божиите повели. Нека от ранна утрин, след като станеш от сън, умът ти да се заеме с тази важна молитва:"Бог ми дава този ден, за да Му служа и да Го прославям ". Тогава ти ще се възрадваш в сърцето си, като знаеш, че Господ, Комуто ти служиш, е щедър и многомилостив, и за тези, които Му служат, за награда им приготвя Царството небесно.
Помисли и за това, че аз постоянно съм с тебе, не те оставям и когато спиш, през деня съм ти спътник, облекчавам те в твоите трудове, ходатайствам Божията благодат да снизходи върху теб, пазя те от всички дяволски козни. Истина ти казвам: ако ти размишляваш така още от сутринта, ако това бъдат първите ти мисли, след като се събудиш, то животворната светлина ще озари ума ти, горещо чувство ще оживи твоето сърце и ти, като възложиш на плещите си игото Господне, ще почувстваш, че то е и леко и благо.
Първото нещо, което си длъжен да изпълниш, след като се събудиш, е молитвата. Застани пред Бога като дете, което иде да се сгуши в скута на майка си, и преливайки от любов към Него, разтвори сърцето си пред Неговото лице. Мисълта, че аз съм заедно с теб пред Господа и Му се моля заедно с теб, ще те утеши и много ще те зарадва. Нали ние двамата казваме: "Отче наш, Който си на небесата, да се свети Твоето име, да дойде Твоето царство", нали за теб аз измолвам хляба на Божията благодат? Когато ти се обръщаш към Божията Майка с молитва, аз съм пред престола на Нейната слава и Я моля да ти прати Своето благословение. Разбери цялата важност на молитвата. Да се молиш, това означава да откриваш сърцето си за въздействието на Божествената благодат. Винаги след топлата молитва ти ще се чувстваш обновен и укрепен в любовта си към Бога.
След молитвата, ако ти желаеш да се вслушаш в съвета ми, посвети няколко минути за размисъл върху някоя истина, която е близка на сърцето ти. Размишлявай или за Божиите съвършенства и небесното блаженство, или за някои от деянията от живота на Спасителя и Божията Майка, или за своите недостатъци, които трябва да се изправят, или за добродетелите, които трябва да се придобият. Тези размисли не са сложни, не са трудни, но възвисяват душата, освещават я и я съединяват с Бога - те здраво се запечатват в ума и стават извор на радост за сърцето. По такъв начин душата на християнина се обогатява с Божиите дарове и като се оставя на грижите на своя Ангел, през целия си живот се наслаждава на ненарушим мир.
Така започнатият ден ще се ознаменува с добри дела, а не с беззакония. По този начин ще ти бъде лесно да изживееш целия си живот! От теб не се изискват извънредни дела. Ти знаеш Божията воля - изпълнявай я вярно и с любов през днешния ден. Дали е трудно да я изпълниш? Заради своя господар воинът се сражава мъжествено, без да мисли за каквато и да е било награда; той се излага на опасности, понася трудности и рани; под палещите лъчи на слънцето работникът за нищожна надница пролива пот - нима ти няма да намериш достатъчно сили, за да служиш усърдно на своя Бог през този ден и да изпълняваш светите си задължения, които Той ти възлага? Мисли само за днешния ден и от следващата сутрин с нов плам започвай делата си така, сякаш досега още нищо не си направил, върши делата си така, сякаш този ден ще бъде последният ден от твоя живот и на следната вечер ти вече ще бъдеш гражданин на небесното отечество.
О, колко са утешителни и успокоителни твоите внушения, Ангеле-пазител, покровителю и защитниче мой! На теб възлагам надеждата си и от ранни зори се обръщам към теб: съхрани ме под своя покров през идния ден. Когато ангелът на сатаната смути душата ми с прелестта на греха, ти ме защити и ме спаси.
Когато той вдъхне в сърцето ми лукави мисли и нечисти желания, ти ме защити и спаси.
Когато лъжливите думи на развратените люде докоснат слуха ми, ти ме защити и спаси.
Когато посред настроената срещу Иисуса Христа тълпа пред очите ми се изправи нечестието, ти ме защити и спаси.
Когато борбата на моята плът започне да надвива светите и благодатни мисли и тялото стане оръжие на душата в нейните низки желания, ти ме защити и спаси.
Когато падна духом и силите отслабнат поради безгрижието и неразумието, ти ме защити и спаси.
Когато завистта или нетърпението и унинието обхванат сърцето ми, ти ме защити и спаси.
Когато духът на гордостта напълни ума ми с тщеславни мисли и започне да се прелъстява от похвалите на света, ти ме защити и спаси.
Когато моето въображение започне да се увлича и да следва разни неща и да не ми дава спокойно да се вглъбявам в благоговейни размисли, ти ме защити и спаси.
Когато моят любопитен и неспокоен ум се отдалечи от Бога и, като се предаде на земната суета, започне да се занимава с празни мисли, ти ме защити и спаси.
По всяко време ми бъди светилник, бъди моята крепост, моят покров, за да бъда и аз подобен на теб, о мой свети Ангеле! Нека такава да бъде молитвата ми, която искам да ти принасям в началото на всеки ден. Изпроси за мен благодат от Господа, за да мога да Му служа, както ти Му служиш; да Му се моля, както ти Му се молиш; да Го съзерцавам и да се наслаждавам на Неговото лицезрение во веки веков.
Превод от руски: Лалка Тодорова, изд. "ВИТЕЗДА"

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки