СЕДЕМНАДЕСЕТИ ДЕН

Размисли на християнина, посветени на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ 
за всеки ден през месеца

Земеделецът, който цял ден се е трудил на полето, след като е поверил семената на земята, се връща надвечер у дома и заспива спокоен сън с приятната надежда, че когато му дойде времето ще събере обилни плодове от своите трудове. Така и ти приятелю мой, - казва Ангелът-пазител, - ще се насладиш на душевното спокойствие и ще почувстваш необяснимо удоволствие в сърцето си, когато вечер обърнеш взора си към изминалия ден и видиш, че не си пропуснал нито един час, без да се постараеш да направиш нещо добро. Който сее в труд, жъне в радост. И напротив, ако в сърцето на порочния човек остане поне още една искра вяра, той не може да не чувства жестоките угризения на съвестта. Пред неговия взор миналото му показва само горчиви спомени, настоящето бързо отлита от него и го предава на безнадежното бъдеще.
Той чувства, че Божият гняв надвисва над него. Колко е щастлив добродетелният човек, който си почива с упование в Господа и чиито пътища винаги са под покровителството на Ангела-пазител.
Една благоразумна майка обичала единствената си дъщеря с цялата нежност, на която е способна. Вечер, когато си казвали "лека нощ", тя ѝ говорила така: "Кажи ми, чедо, какво прави днес? Ти моли ли се на Спасителя, на Неговата Пречиста Майка и на твоя Ангел? Докажи ми, че днес ти си станала по-добра от вчера, тогава аз ще бъда по-щастлива и повече ще те обичам. Ако ти си съгрешила, признай вината си и ние заедно ще почнем да молим Господа, Той да ти прости греха. Аз и за една минута не мога да остана спокойна, ако мисля, че ти си прогневила Бога и не си получила прошка от Него." Благочестивата дъщеря, невинна като своя Ангел, разказвала на майка си, какво си е мислила, какво е вършила и как се е молила. Майката ѝ е давала съвет, как още по-добре да се държи през следващия ден, как да се предпазва или да поправя своите грешки, как да се усъвършенства в тази или в друга добродетел. Какъв свят живот е водила тази щастлива дъщеря! Всеки ден очите на майката се изпълвали с радостни сълзи, когато тя наблюдавала дъщеря си.
Повярвай ми, приятелю мой, - шепне Ангелът-пазител,- че аз те обичам не по-малко от тази нежна майка, която обича детето си. Святостта на твоя живот и твоите добри дела също така радват сърцето ми. И напротив - дните ти, изживяни безплодно, и греховете ти ме карат да се тревожа. Нека всяка вечер подражаваме на двамата пътници, които готвейки се да починат, размишляват както върху изминатия път, така и за този, който тепърва им предстои. Нека заедно да прегледаме всички твои днешни дела. Избери ме за твой съдия и аз ти гарантирам, че в деня на страшния Съд ти няма да бъдеш осъден. Ако делата ти през деня са били добри, ние заедно ще се радваме пред лицето на Господа и аз ще умиротворя душата ти. Ако ли пък грехът е проникнал в сърцето ти, аз не ще те упреквам без полза, но заедно ще се притечем към Божието милосърдие и молим за прошка; спокойствието пак ще се върне в душата ти - то ще е плодът на твоето покаяние. По такъв начин, малко по малко твоите порочни наклоности и лоши навици ще се променят. Ние ще очистим твоя живот от всичко, което го обезчестява, и ще те утвърдим в добродетелите. Ако ти ме послушаш, аз ще ти дам съвет, как да избягаш от мрежите на врага, в които си хванат; ще ти дам съвет, как да се съпротивляваш на изкушението, което е прелъстило твоето сърце, как да изпълниш дълга, който ти се струва труден. Така ти ще вземеш необходимите предпазни мерки за следващия ден, а аз ще се постарая по време на твоя нощен покой да запазя тези благочестиви мисли в душата ти. Когато ти заспиш дълбок сън, аз ще те взема под моята закрила и ще отдалеча от теб порочните-мечти и козните на демона, който в своята злоба никога не заспива. Ти ще се събудиш в прегръдката на твоя Ангел. Така завършен, този ден ще стане начало на следващия, изпълнен с Божии благословения - защото единият ден подготвя другия, следващия. Добрите навици се затвърждават и това, което отначало ти се е струвало трудно, с течение на времето става леко и даже приятно.
О, колко са мъдри и утешителни твоите слова, свети Ангеле мой! Аз съм готов да последвам твоите наставления с голяма радост. Всеки ден аз ще ти давам отчет за всичко изживяно от мен, отчет за моите дела - и добри и лоши, заедно с теб аз ще започна да съдя себе си. Като съдя сам себе си, аз мога да се излъжа, да кривна от истинския път, но ти небесни Ангеле, ще ме съдиш според истината и според милосърдието. Ти ще ми покажеш моята неправда и тайните козни на тъмния дух, ти ще ме научиш, какво трябва да правя и ще ми помогнеш да изпълня дълга си с усърдие и ревност.
Превод от руски: Лалка Тодорова, изд. "ВИТЕЗДА"

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки