ЧЕТИРИНАДЕСЕТИ ДЕН


Размисли на християнина, посветени на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ 
за всеки ден през месеца
Две цветчета, които са цъфнали на едно и също стръкче не си приличат толкова, колкото двама приятели, свързани помежду си от сърдечна любов. Техните души, подобно струните на настроената лира, във всички действия съставят приятна хармония - така и сърцето на възлюбения ученик се е съединило със сърцето на Иисуса Христа, така великият Апостол е казвал на учениците си: "Подражавайте ми, както и аз подражавам на Христа" (I Кор.11,1). Чуй и ти, какво ти казва Ангелът: "Подражавай ми, както аз подражавам на Господа Бога". Той съзерцава Светията на Светиите и непрекъснато се старае да Му се уподобява. Като подражаваш на своя Ангел, ти ставаш причастник на неговата святост и чрез светостта се приближаваш към Бога. Ти искаш да влезеш в небесната обител и да бъдеш причислен към лика на блажените - но как ти можеш да станеш достоен за тази слава и това щастие, ако не започнеш да подражаваш на тези, с които ще трябва да живееш в една обител? Обикновено този, който е решил да отиде в чужда страна и да се засели там, той се старае да научи езика на жителите от онази страна, за да се разбира с тях, старае се да изучи техните нрави, обичаи и закони, за да не изглежда чужд пришелец сред новите си съграждани. Бъдещи жителю на небесния град, научи от твоя Ангел езика на обитателите на горния Йерусалим, изучи техните закони и нрави. Ти искаш да бъдеш пред лицето на Господа и вечно да Му възпяваш хвала. Научи се тогава да пееш свещените песни на Сиона и настрой сърцето си в съгласие с хармонията на небесните хорове. Но кой ще те напъти в тази Божествена наука? Твоят Ангел е един от небесните певци, той затова ти е пратен - да те ръководи и да те учи. Каква е тази небесна хармония? Какви са тези песни? Това е светостта на мислите и волята, това е действието на Божествената любов, сърдечното умиление и всички добродетели, които са благоугодни на Бога. От недрата на Всевишния, чрез Иисуса Христа, Ходатая на целия човешки род, се излива светлината на вечната истина и озарява всички обитатели на небесния град. Тази светлина се излива от единия избраник към другия, с тази светлина те озарява и твоят Ангел, твоят пазител и наставник. Ако ти му подражаваш, то подражаваш на Иисуса Христа и като му се уподобиш, заедно с твоя Ангел ще влезеш в дома на Небесния Отец. Но дали Ангелът може да те въведе в този дом, ако ти не изглеждаш и не си пременен като Божиите избраници? Тяхната премяна и техният образ са добродетелите.
Кажи, можеш ли да наречеш Ангела свой пътеводител, ако не следваш неговия път? Можеш ли да го наричаш свой наставник и съветник, ако не се съобразяваш с неговите мисли и неговата воля? Може ли той да ти бъде приятел, ако ти във всичко му противоречиш и противодействаш? Само усърдното подражание може да отстрани всичко и да утвърди съгласието, в което се състои щастието и блаженството на приятелството. Погледни ливадата и двете ручейчета, които текат през нея и после се сливат в един поток - така течението на твоя живот трябва да се съедини с живота на твоя Ангел-пазител, за да се слее твоята душа с този блажен дух и заедно с него да се влее в океана на вечната святост и вечната любов. Моли за това твоя небесен ръководител и му речи:
Свети Ангеле мой, смятам, че за мен е абсолютно необходимо да се уподобя на теб така, както брат прилича на брата си. Аз искам да стана подобен на теб и заради моята любов ще съгласувам желанията на моето сърце с твоите чисти желания. Нито светът, нито плътта, нито гордостта, тщеславието и малодушието няма да ме ръководят! Не! Аз искам и да мисля, и да разсъждавам, и да обичам, и да искам, и да действам като теб. Нека твоята любов ми бъде мерило за моите чувства, нека твоята чистота бъде моя чистота, нека твоето търпение и смирение ме научат на покорност и самоотрицание, за да мога винаги да изпълнявам волята на небесния Отец, нека твоето дълбоко благоговение пред лицето на Всевишния ме научи да се вглъбявам в мислите в себе си и да обичам безмълвното уединение. Аз много съм изостанал от твоя пример, но ти ще ми помогнеш, ти ще ме научиш, ти ще ме ободриш. Когато те запитам, ти не ще се забавиш, ще дойдеш и ще ми дадеш съвет, в каква посока трябва да се поправя, какво не ми достига - ти ще ми помогнеш да изправя моите недостатъци. Твоята обич към мен и моята обич към теб ще извършат в мен промяна и ще ме направят подобен на теб. Нека Божието милосърдие, Което ме е поверило на твоята любов, бъде благословено вовеки веков.
Превод от руски: Лалка Тодорова, изд. "ВИТЕЗДА"

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки