ОЧАКВАНЕ

архимандрит Серафим

О, Господи, тъжовен аз седя 
край пътя, дето често Ти минаваш 
и като слепий Вартимей слухтя, 
дали ще кажат, че се Ти задаваш.

Но вест не носи тихият ветрец.
А аз от страшен се недъг оплаквам
и като йерихонския слелец
от Тебе чудо, Господи, очаквам.

Над оня стар слепец се Ти смили 
и, във угаслите му взори вгледан,
„Що искаш да ти сторя?“ промълви, 
и рече той: „О,..искам да прогледам!" 

В мен друго се нещастие гнезди.
Не съм аз сляп. Добре очите виждат. 
Но, вместо в Теб да гледат, те...уви!- 
в съблазни вплитат се или завиждат.

Затуй, когато минеш покрай мен 
и тихо ме попиташ, що копнея, 
ще кажа, във нозе Ти строполен:
„Аз искам, Господи, да ослепея!“

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки