СЕДМИ ДЕН

Размисли на християнина, посветени на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ 
за всеки ден през месеца

Блажен е човекът, който по време на житейския си път върви пред лицето на Господа и под покрова на своя Ангел. Неговият живот прилича на прозрачно ручейче, което тече през зелено нацъфтяло поле - то е чисто и спокойно, като животът на небесните духове. Такъв човек се страхува даже от сянката на порока, за да не оскърби своя Ангел-пазител. И нима някой, като види пред себе си добродетелен и мъдър човек, няма да започне да го уважава? Кой син не е почтителен в присъствието на своя баща? Нима ти ще дръзнеш да сториш пред Ангела си това, което не смееш да извършиш пред баща си? Ти се държиш благоговейно, като знаеш, че си в присъствието на Ангел. Колко е дивно величието на небесния Вестоносец! Той е получил от Бога обилните дарове на благодатта, той е украсен със всички духовни съвършенства, облечен е с лъчезарна слава, като един от сановниците на Господния чертог. Върху него, толкова близко стоящия до престола на Всевишния, се отразява светлината от Божието лице. Неговият глас се слива в една хармония с гласовете на всички Ангели, които възпяват славата на Създателя. Той съзерцава великия Бог и Неговия Христос. Облечен е в лъчезарна светлина като в риза. Цялата слава на този свят бледнее пред светлия лик на небесния Ангел. Ти, разбира се, не можеш да видиш неговото лице, но въпреки това, той е не по-малко достоен за твоето благоговейно почитане. Но сам по себе си, колкото и да е велик, колкото и да е славен, той е още по-славен и още по-велик затова, защото е избран от Бога да бъде посланик, понеже в лицето на посланика се представя самият господар: посланикът получава същите почести, които трябва да се окажат на неговия господар. Нанесената му обида се смята за обида, нанесена на неговия господар. От своя страна посланикът се старае да печели уважение към своя господар и да поддържа неговото достойнство. Посланикът не изисква почести за себе си, а за тогова, когото представлява. Така че почитай Господа Бога в лицето на Неговия Ангел, Неговия представител, когото Всевишният е пратил при тебе. Този, Който го е пратил ще отмъсти за неуважението, което ти се осмеляваш да покажеш към Неговия пратеник. Почитай своя Ангел, защото ако ти го оскърбиш, той от твой ходатай ще стане твой обвинител. Посланикът обикновено е миротворец, но ако не се вслушват в миролюбивия му глас, той обявява война и си отива. Горко ни, ако ние оскърбяваме този, който ни защитава ние оскърбяваме Божия служител, нашия ходатай пред Господа. Горко ни, ако ние го принуждаваме да се отдалечава от нас! Като и изпадаме в безчестие, ние предизвикваме у него отвращение към нас, защото ставаме Божии врагове и водим битка срещу Небето! Колко нещастни сме ние! Какво безумие ни е обладало! Каква слепота! Какво престъпление!
В света има такива същества, които се опитват да ухапят ръката, която ги храни и обсипва с благодеяния. Само мисълта за тях вече предизвиква негодувание. Размисли, лекомислени човече, и си признай - не си ли и ти сред тези хора? Размисли насаме със себе си: Ангелът-пазител е до теб, с най-нежна любов той ти предлага даровете на Божията благодат, навсякъде те следва, винаги ти върши благодеяния, помага ти в твоите трудове и даже те пази по време на сън, в опасностите те спасява, в скърбите и тъгата те утешава, при съмнения и колебания те просвещава - всичко това за теб го прави Ангелът, който е пратен от небесния Цар, а ти го оскърбяваш и ставаш недостоен за неговото общество. С кого да те сравня? Ти приличаш на онзи умопомрачен болен, който по време на припадъците на болестта си ругае своя грижовен лекар, който всъщност се старае да го излекува и да му върне разсъдъка. Върви внимателно по пътя си, - казва един духовен писател- без да забравяш, че с теб е твоят Ангел. Отбягвай всичко, което го огорчава, върши всичко, което го радва; бъди въздържан, целомъдрен и се моли с горещо сърце и със сълзи:
Не ме оставяй мой Ангеле-пазител, не си припомняй заблудите на моята младост и моите предишни грехове. На теб възлагам надеждата си - ти си моята сила, ти си моето прибежище. Съхрани ме от мрежите на грешника и от козните на злия дух. От първото ми дихание ти си мой покровител. Разпръсни враговете, които, ме заобикалят, просвети ума ми, който блуждае в мрака, обърни към мен святото си лице и аз ще пролея пред теб сълзи и молитви. Обърни гласа си към мен, о свети мой Ангеле, аз съм готов да те слушам внимателно; заповядай ми - и аз ще изпълня твоята повеля; покажи ми пътя - и аз съм готов да те последвам.
Превод от руски: Лалка Тодорова, изд. "ВИТЕЗДА"

Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки