МОЛИТВАТА НА МОНАХА

архимандрит Серафим

Пази ме, Господи, от мен самия,
че аз съм своят най-опасен враг!
Де и да бягам, де и да се крия,
сам себе си кат сянка следвам пак.

Аз любя свойта плът, а тя ме мрази.
Без срам срамят ме моите уста.
А мойта воля ме от грях не пази,
и неприятел ми е младостта.

О, против мен се всички обявяват:
предатели са моите ръце,
очите ми ме тайно съблазняват,
и в грях ме тика моето сърце.

Как често моето въображение
рисува образи, а през нощта
превръща се в свидетел против мене
и казва, че съм роб на похотта.

Самотността ... и тя ме изоставя.
В шептежи тъмни вслушва се слухът.
С безумството умът се съюзява,
и мойте мисли примки ми плетат.

А волята, събудена, роптае,
но след минута плахо замълчи,
че с нея светъл сатана играе.
Тъй покорен навеждам аз очи.

А чувствам, как ехидно се присмиват
над мен рой преизподни духове.
Съблазните дохождат и се скриват,
и всяка ме след себе си зове.

И аз вървя, изгубил в себе вяра,
по криволичещ, вечен кръстопът
и жертва съм на свойта изневяра,
и устните Теб, Боже, пак зоват.

Че всичко ненавижда ме. Едничък
Ти любиш ме кат Бог и кат Баща.
О, аз погубвам себе си самичък,
кога без Теб остана сам в нощта.

Не ме напускай! Остани при мене!
Не давай моят враг да ме срази!
Ах, покори Ти плътското във мене!
От мен самия, Боже, ме спаси!




Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки