ЗАТУЛИ МИ ОЧИТЕ


архимандрит Серафим

С Твойта бащинска длан затули ми, о Боже, очите,
че нахлува в душа ми през техния малък гледец;
целий свят със съблазните свои — и явни и скрити — 
и засяда там князът на злото кат в собствен дворец.

Аз не искам да виждам това, що плътта ми жадува,
че виденията скверни оставят в мен своя печат,
и поробена, моята мисъл картини рисува,
заличаващи мойте копнежи по висшия свят.

И превръща се в идолско капище храмът в душа ми,
и намирам аз там онова, що ме мами отвън.
И зад тия съблазни, зад тия греховни измами
се затрупва Ликът Ти, и аз Го забравям кат сън.

Затули ми, о, Боже, очите със Твоите длани!
Не допускай в гърди ми да пламва греховният плам!
О, аз искам служител на Твоите тайни да стана,
и сърцето ми — жертвеник Твой, и духът ми—Твой храм!


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки