НА СЕТНЯТА ВЕЧЕРЯ

архимандрит Серафим

Вървят из пътя прашен към сетнята вечеря..
Иисус ги тихо води като орел, разперил 
над тях крилете чудни на Своята любов, 
че тях в света ще прати живот да зидат нов!

Той толкоз ги обича! А ето в страшен огън 
ще трябва да ги хвърли по волята на Бога!
Те още не разбират какво им готви Той, 
но любят Го безкрайно и чувствуват покой.

Пристигат. Влизат с Него в приготвената стая. 
Той дрехата Си сваля, а те със поглед смаян 
Го гледат как препасва престилка, свел тих лоб, 
и почва да им мие нозете като роб!

Дълбоко туй покъртва на Симона душата.
Той скача бързо, хваща на Господа ръката 
и спира Го и с пламък говори Му така:
"Нима, Христе, ще миеш Ти моите крака?

Та аз добре знам кой съм-рибар прост, непотребен, 
невежа, грешник долен, приет с любов от Тебе, 
помилван, за да бъда на Бога глашатай 
и да помагам - всеки пред Теб да се покай!

Но знам и туй - Ти кой Си - Синът на Бога живи, 
дошъл от небесата при люде грешни, диви 
да им отвори с благост заключения вход 
към царството на Бога за вечния живот!

Та как аз ще допусна на моя Бог ръцете 
с калта ми да се цапат, полепила нозете!
Не, Господи, не мога с туй да се съглася! 
По-скоро накажи ме! Това ще понеса!"

Иисус му тихо казва: "Аз трябва да обърша
праха ви от нозете! Над вас което върша, 
ти засега не можеш да разбереш добре, 
че мъдростта на Бога бездънно е море!"

Но Петър противи се в смирено богоборство.
И от любов избухва във страшно непокорство: 
"Ти няма да умиеш нозете ми во век!
Та аз съм недостоен, аз грешен съм човек!"

Но пак Христос подхваща речта Си величава: 
"Ако те Аз умия, ще видиш Мойта слава!
Но ако ти останеш от Мене неумит, 
в греха си ще изгаснеш, отчаян и убит!

Кажи, без Мене кой е могъл да се очисти 
да стигне върховете на небесата чисти?
Вий газите в живота на стъгдите праха 
и гинете в злините, и тънете в греха!

Вий можете едничко това у вас душите, 
създадени безгрешни, със грях да омърсите! 
Но чернотата грешна не можеш избели!
Затуй да те очистя ти сам Ме помоли!"

"Христе, умий тогава ръцете и главата, 
и мислите в сърцето, пороците в душата!
Аз искам чист да бъда, навеки да съм Твой 
и грешници да водя към Твоя тих покой!"




Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки