МОМИЧЕТО

Момичето и аз си приличахме. Бяхме буйни и неудържими. Всяка сутрин преди да изгрее слънцето момичето идваше при мен и стоеше на скалата с часове. Виждах как вятърът развяваше черните му коси. Чувствах как бурните му мисли се рееха като моите вълни, когато настъпваше буря. От време на време то ставаше и хвърляше по някой камък колкото сила има навътре, а очите му го проследяваха докато паднеше в далечината. Често се чудех за какво ли си мисли...
В моята необятност то виждаше красотата на Божието творение, то виждаше Твореца и изпитваше нужда да сподели своите мисли. Аз като че ли му давах някакво спокойствие и така с времето връзката ни ставаше все по-здрава и то като че ли не можеше без мен...
Но ето, че един ден момичето дойде и не приседна на скалата, както правеше винаги. То стоеше право и гледаше тъжно и втренчено в мен. От очите му капеха сълзи. Помислих си, че нещо много лошо му се е случило. Исках да го утеша, да го прегърна, да му дам кураж. Чувствах как душата му се бори с черните мисли, които я връхлитаха. То ставаше, заставаше на ръба на скалата и поглеждаше надолу към мен, сякаш току-що ще скочи. Исках да извикам, „Недей да скачаш! Много е високо, ще загинеш!” Но то нямаше да ме чуе.
Мислех си, че хората са най-разумните създания на света, че никога не биха се лишили от най-ценния дар, който Творецът им е дал, живота. Вярно е, не е лесно да си жив! Страданията, мъката, болестите сломяват човека, но правят по-силен духа му. Бог никога не ще даде на човек повече страдания от тези, които той може да преживее и с Божията помощ човек би ги преживял по-леко.
Погледнах момичето и видях, че то беше приседнало на скалата и отпуснало глава гледаше в далечината, като че ли се вслушваше в нещо. Бог чрез мен отново беше укротил мислите му и успокоил душата му. 
Сега то гледаше напред към хоризонта и очите му излъчваха доброта, примирение и кротост.
Грета Бабулкова


Няма коментари:

СКЪПИ ЧИТАТЕЛИ, АКО ТОЗИ БЛОГ ВИ ХАРЕСВА, МОЖЕ ДА МЕ ПОДКРЕПИТЕ ТУК Generated image

Популярни публикации

АВТОРСКО ПРАВО

Обръщам се към посетителите на блога, ако някоя публикация Ви хареса, споделете я. При копиране, моля, цитирайте автора и източника-http://gbabulkova.blogspot.com

Съдържанието в блога е под закрила на Закона за авторското право. Използването и публикуването на част или цялото съдържание на блога без мое разрешение е забранено.


Мои рисунки